Friday 1 June 2012

46. Si comel Ummi dan Abi....~ Roll model...~

oh comelnya!

Masyaallah.. bayi itu adalah anugerah Allah buat insan2 yang bergelar suami isteri.. terkadang, anugerah dan amanah ini ALLAH beri sebagai ujian untuk kita sedar apakah erti sebenar tanggungjawap. namun, ada kalangan2 ibu danbapa yang "bengkok" itu langsung tidak sedar bahawa anak itu anugerah dan amanah yangterbesar.. tapi diabaikan segitu sahaja..

"ROLE MODEL"
wahh! jadi role model rupanya kita ni pada anak2 kita.. masyAllah.. bukan mudah nak dpt gelaran role model .... seronok rupanya jadi ummi dan abi mithali pada anak2 soleh dan solehah. masyAllah..

"ummi saya nak peluk ummi"

subhanAllah cair hati bila terdengar bisikan itu dari seorang anak kecil yang berusia lebih kurang 2 tahun lebih.. petah walaupun ada sedikit pelat pada hujung katanya...^_^  untung jadi ummi dan abi . bila stress boleh pandang wajah anak2, peluk mereka, belai mereka, maka wujud ksih sayang yang sentiasa mengalir,...

"ya Allah kurniakan kami anak2 yang soleh dan solehah, yang akan menjadi aset kepada kami di akhirat sana nnt.. meskipun berat memikul amanah itu, namun kami yakin Kau telah aturkan yang terbaik buat kami.. "

p/s: buat ummi dan abi dan bakal ummi dan abi.. jom sama2 kita usaha menjadi ummi dan abi yang terbaik buat anak2 kita.. moga Allah permudahkan urusan kita dunia dan akhirat..

*admin belum bergelar ummi , tapi setiap wanita psti keinginan seperti ini.. wallahulam..:)

No comments:

Post a Comment